Ik ben mkb’er

Tijd is wél te koop.
Laat je boekhouding over aan Gestion

De financiële administratie van een mkb’er gaat verder dan inkoop, verkoop en belastingaangifte. Je hebt verplichtingen als doorbetaling van loon, vakantiegeld, huur of hypotheekrente. Niet alleen voor jezelf is het fijn dat je zaak goed loopt, je hebt als DGA of manager ook de verantwoordelijkheid voor je werknemer(s).

Het hele jaar een overzichtelijke boekhouding

Geld moet blijven stromen om aan alle financiële verplichtingen te kunnen voldoen. Gestion zorgt voor een gestroomlijnde en bijgewerkte boekhouding. Zo heb je altijd inzicht in de actuele stand van zaken.

De jaarrekening zou geen verrassing mogen zijn. Daarom plannen we gedurende het jaar verschillende checkmomenten in om te zien of er opvallende pieken of dalen zijn in de inkomsten en bedrijfskosten. Een noodgreep is dan niet nodig, bijsturen is vaak nog voldoende.

Wat kan administratiekantoor Gestion voor jouw bedrijf betekenen?

De belangrijkste feedback die we terugkrijgen van onze opdrachtgevers

BELASTINGAANGIFTES / JAARREKENINGEN

Altijd op tijd verwerkt en overzichtelijk in beeld gebracht

FISCAAL ADVIES

Optimaal belastingvoordeel voor jouw onderneming

Tussentijdse verslagen

Voor een helder inzicht in de omzet en kosten van je bedrijf

Debiteurenbeheer

Geen omkijken meer naar openstaande facturen

Financieel consult

Advies bij nieuwe contracten en liquiditeitsbeheer
Gestion heeft jarenlange ervaring en expertise opgebouwd voor een complete boekhouding voor ondernemingen in het mkb. We geven advies inzake ondernemersaftrekposten, vennootschapsbelasting, pensioenzaken en verzekeringen. Maar ook zakelijke verbintenissen, zoals (ver)huurovereenkomsten en (operational) leasecontracten.

Vragen bij een bv: van DGA-loon tot dividend

Als directeur-grootaandeelhouder (DGA) loop je vaak tegen verschillende vragen aan. Dat begint al bij de oprichting. Misschien ga je over van een eenmanszaak op een bv. Dan moet je ineens gaan nadenken over de hoogte van je loon. Maar bijvoorbeeld ook of je je eenmanszaak ruisend of geruisloos inbrengt. En wat komt er allemaal nog meer bij kijken?

Een ander vraagstuk dat we veel terugzien bij startende bv’s: welke structuur werkt het beste voor mijn bv, bijvoorbeeld een aparte holding en een werkmaatschappij? Is het dan slim om een fiscale eenheid aan te gaan tussen die twee?

Ook als je bv eenmaal loopt, zijn er altijd vragen die jaarlijks terugkomen. Bijvoorbeeld: is het verstandig om dit jaar dividend uit te keren?
Met al deze ondernemersvragen kun je bij kantoor Gestion terecht voor maatwerk advies.

Op weg naar een 100% online boekhouding

Wij houden van eenvoud en transparantie in de boekhouding. Met een systeem waar beide partijen (jij en wij als boekhouder) in kunnen. Daarom kiezen we voor Snelstart: een heel toegankelijk online boekhoudpakket. Het programma kan bijvoorbeeld automatisch bankafschriften inlezen. Maar ook verkoopfacturen automatisch boeken en verzenden en UBL-inkoopfacturen inlezen.
Tijd is geld, en met een online boekhouding kun je daarop besparen. Ben je eenmaal thuis in het online verwerken van de financiële administratie, dan zul je merken dat het heel prettig werkt. Lekker overzichtelijk. Hulp nodig bij het digitaliseren van je boekhouding? Naar wens helpen wij je stap voor stap met de automatisering van je administratie.

Welk deel van de boekhouding kan ik overdragen?

Sommige ondernemers houden graag een vinger aan de pols. Zelf facturen inboeken en permanente inzage in de financiële administratie geeft tenslotte een gevoel van controle.
Wel goed om over na te denken: werkt het efficiënt om als DGA zelf alles in te boeken of levert het uiteindelijk meer op als je die tijd kunt besteden aan je core business? Besteed je bijvoorbeeld de btw-aangifte uit? Dan boeken wij alles in en laten we je weten wat je aan de Belastingdienst moet betalen of terugkrijgt.

Boekhouding van A tot Z
Je administratie volledig uit handen geven, kan natuurlijk ook. Gestion duikt graag in de boekhouding om jouw bedrijf financieel zo gezond mogelijk te houden. Vergeten bepaalde kosten op te voeren? Of is er een betaling niet binnengekomen? Wij brengen je op de hoogte.

Financiële rapportages & advies

Sta je op het punt een bedrijfspand aan te kopen? Wil je gaan uitbreiden of investeren? Wil je nieuwe mensen aannemen? Voor alle beslissingen met een financieel randje kun je bij Gestion terecht voor professioneel advies en financiële rapportages om de casus inzichtelijk te maken.
CONTACT OPNEMEN
Copyright © Gestion Administratiekantoor
pencilcloud-uploadinboxfile-emptyuserusers linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram